پوشش آقایان

در حقیقت بسیاری از ما تصور می‌کنیم که حجاب و پوشش فقط مخصوص زنان است و با شنیدن کلمه «حجاب» ذهنمان سریع به چادر منتقل می‌شود اما اینطور نیست.
 آقایان هم ‌باید در پوشش خود باید و نبایدهایی را رعایت کنند.

در احکام شرعی دین ما، ‌بر مرد پوشاندن سر و گردن و صورت و دست‌ها تا جایی که معمولاً نمی‌پوشانند لازم نیست. خب پس پوشاندن بقیه نقاط بدن توسط مردان در مقابل دیگران یک تکلیف شرعی است.

در روایتی از معصومین(ع) هم داریم که حیا ۱۰ جزء دارد، ۹ جزء آن در زنان است و یک جزء در مردان؛ در واقع زنان هستند که بار اصلی حیا و عفت را در جامعه به دوش دارند 

اما این دلیل نمی‌شود که موضوع حجاب مردانه و وظایف آقایان در این زمینه نادیده گرفته شود.
قرآن کریم پیش از آنکه به زنان دستور پوشش و رعایت حجاب داده باشد به مردان امر کرده که حجابی در مقابل چشمانشان قرار دهند. خداوند در آیه ۳۰ سوره نور می‌فرمایند: «به مؤمنان بگو چشم‌های خود را (از نگاه به نامحرمان) فرو گیرند و عفاف خود را حفظ کنند.»

📛 مردان چه بپوشند؟ چه نپوشند؟
اغلب لباس‌ها و شلوارهای تنگ، شلوارهای جین پاره و چاک‌چاک، تی‌شرت‌های آستین‌حلقه‌ای منقش به انواع و اقسام تصاویر نامتعارف و غیراخلاقی، شلوارهایی با فاق خیلی کوتاه یا خیلی بلند، لباس‌هایی با یقه‌های بسیار برهنه‌تر از حد معمول و... نمونه‌هایی از لباس‌هایی هستند که مردان باید حواسشان باشد که‌ مصداق لباس‌هایی نباشند که شرع در مورد پوشیدن آنها حکم به احتیاط داده است.

⛔️ طلا ممنوع
یک مورد که مردان باید درخصوص پوشش رعایت کنند استفاده‌نکردن از انگشتر، گردنبند، ساعت یا هرچیز دیگر از جنس طلا است. به‌طور کلی پوشیدن چیزی از جنس طلا برای مردان در هیچ حالی جایز نیست و نماز با آن هم بنا بر احتیاط واجب، باطل است. درضمن پوشیدن لباس‌های زنانه توسط مردان هم جایز نیست.
.
 

[ ] [ ]
[ ۵نظر ]
نظرات (۵)

حسین عبداللهی
حسین عبداللهی در تاريخ ۰۹ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۰۸ در مورد اين مطلب گفته: ( - مشاهده وب سايت )

سلام علیکم

نماز و روزه هاتون قبول باشه

به سفره صلوات دعوتید

لطفا برای مشارکت تعداد صلوات را بفرمایید.

کاربر دانشجو
کاربر دانشجو در تاريخ ۱۰ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۶:۵۴ در مورد اين مطلب گفته: ( - مشاهده وب سايت )

سلام

ممنون

پاسخ در تاريخ(۱۰ ارديبهشت ۹۹، ۲۳:۱۷) : سلام خواهش میکنم
افتخاره که وبلاگ حقیر سر بزنید
بنده هم وبلاگ تان را مطالعه کردم.
غلامیان
غلامیان در تاريخ ۱۱ اسفند ۰۰ ، ۱۳:۴۸ در مورد اين مطلب گفته: ( )

ممنون از مطالب خوبتون من مقاله حجاب در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی هم خواندم بسیار خوب بود پیشنهاد میکنم شما هم این مقاله بخوانید. روی این <a href="https://virgool.io/@farhadi95123/%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D9%88-%D8%BA%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-gp9yyl0oxbhb">لینک</a> کلیک کنید تا وارد مقاله شوید. 

غلامیان
غلامیان در تاريخ ۱۱ اسفند ۰۰ ، ۱۳:۵۰ در مورد اين مطلب گفته: ( )

ممنون از مطالب خوبتون من مقاله حجاب در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی هم خواندم بسیار خوب بود پیشنهاد میکنم شما هم این مقاله بخوانید. روی این لینک کلیک کنید تا وارد مقاله شوید. 

......
...... در تاريخ ۲۱ آبان ۰۲ ، ۲۱:۵۰ در مورد اين مطلب گفته: ( )

کاملا صحیح

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دعای عظم البلا

قالب وبلاگ

قالب میهن بلاگ


IranSkin go Up