معنای اصطلاحی حجاب

اصطلاح حجاب در عصر ما ،به پوشش مخصوص زن گفته می شود.

اصطلاح حجاب در مورد پوشش زن،یک اصطلاح جدید است .در قدیم ،مخصوصا در اصطلاح فقها،کلمه"ستر"که به معنای پوشش است به کار می رفت .فقها در کتاب نکاح که متعرض آن شده اند ،کلمه "ستر"را به کار برده اند نه حجاب را؛چون معنای رایج وشایع ،لغت حجاب پرده است که اگر در مورد پوشش به کار برده می شود به اعتبار یا به معنی پشت پرده واقع شدن زن است وهمین امر موجب شده که عده ای گمان کنند که اسلام خواسته زن همیشه پشت پرده ودر خانه محبوس باشد ،در حالی که وظیفه پوشش که در اسلام برای زنان مقرر شده بدین معنا نیست که از خانه بیرون نرود .پوشش در اسلام این است که زن در معاشرت خود با مردان بدن خود را بپوشاند وبه جلوه گری وخود نمایی نپردازد . 

پس مقصود از حجاب زن در اسلام این است که زنان به جز صورت، ودودست واعضای بدن وموانع زینت وزیور خود در برابر مردان بیگانه بپوشانند،تا بدین وسیله به حفظ وعفت وشرافت خود موفق شوند.

حجاب پوشش مناسب برای زنان است تا قسمت هایی از اندام خود را بپوشانند واین کار به جهت ارزش واحترام زنها می باشد ،تا اینکه به عفاف شناخته شوند ومورد آزارواذیت افراد شرور قرار نگیرند. 

[ ] [ فرشته آسمانی ]
[ ۲نظر ]
نظرات (۲)

mahdiwew
mahdiwew در تاريخ ۱۴ آذر ۰۰ ، ۱۴:۳۰ در مورد اين مطلب گفته: ( )

حجاب خورشید 

نصرین
نصرین در تاريخ ۱۴ آذر ۰۰ ، ۱۴:۳۵ در مورد اين مطلب گفته: ( )

اصطلاح حجاب در مورد پوشش زن،یک اصطلاح جدید است . یکی از راه های رعایت کردن حجاب اسلامی استفاده از پوشش مناسب است که یکی از این پوشش ها استفاده از مقنعه بروجرد می باشد . 

برای اطلاعات بیشتر در مورد مقنعه بروجرد به سایت حجاب خورشید مراجعه نمایید . 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دعای عظم البلا

قالب وبلاگ

قالب میهن بلاگ


IranSkin go Up