عفاف و حجاب

حفظ چشم ,گوش,وقلب وتمامی اعضاء وجوارح از هر گونه خطا وگناه ,عفاف است.که حاصل این عفت وحجاب درونی,پوشش ظاهری است.به تعبیری لطیف تر :حجاب میوه عفاف است .وعفاف ریشه حجاب .برخی افراد ممکن است حجاب ظاهری داشته باشند ولی عفاف وطهارت باطنی را در خویش ایجاد نکرده باشند .این گروه از حجاب تنها پوششی ظاهری وبی معنا دارند ,واز سوی دیگر کسانی هستند که ادعای عفاف کرده وبا تعابیری همچون :من قلب پاکی دارم ,خدا با قلب کار دارد ,آدم باید چشمش پاک باشدو....خود را سرگرم کرده اند.

انسان های چنین باید در قاموس اندیشه خود نکته ای اساسی را بنگارند ,وآن این است که درونی پاک,بیرونی پاک می پروراند وهرگز قلب پاک موجب بارور شدن میوه ناپاکی به نام بی حجابی یا بد حجابی نخواد شد .زن بی حجاب بسان باغ بی حصار در خطر تطمیع وتیرهای گناه آلود نا محرمان است.

امام خمینی(ره)پیام آور ارزش های الهی ,درباره حجاب وعفاف می فرماید:توجه داشته باشید که حجابی که اسلام قرار داده است,برای حفظ ارزش های شماست ,هر چه را که خدا دستور فرموده است چه برای مرد وزن,برای این است که آن ارزشهای واقعی که این ها دارند وممکن است به واسطه وسوسه ها شیطانی,یا دست های فاسد استعمار پایمال شود,این ارزش ها زنده بشوند.

زنان چون مظهر جمال خداوند هستند وهمینطور به این دلیل است که میل به خود نمایی وخودآرایی دارند که پوشش در اسلام به آنها اختصاص داده شده است .وبرای مردان هم کنترل نگاه بیان شده است.

عفاف به عنوان یک ارزش درونی و والایی اخلاقی اسلامی جایگاه بسیار والایی دارد.وعفاف به عنوان ریشه حجاب وحجاب به عنوان یک عمل ظاهری ,بازتاب عفاف به عنوان یک ارزش درونی است:به عبارت دیگر عفاف ریشه وسر چشمه حجاب است .دین اسلام بر تاکید بر ارزش های اخلاقی همچون عفاف و پاک دامنی وحجاب وپوشش ,می خواهد حرمت وکرامت زن در عرصه اجتماع حفظ شود .

حجاب به معنای رهایی از دام شیطان  وفرار از هر پلیدی است,حجاب یعنی از زشتی ها گذشتن ودرون را پاک کرده ,دژ محکم زن ومرد است در برابر هزاران تیر زهر آلود دشمن است.دشمن با جملات فریبنده به ظاهر زیبای خوداز قبیل:دلت پاک باشد!حجاب یعنی چه؟چادر یعنی چه؟!جلو می آید و جوانان ساده لوح را فریب می دهد .چادر ها را از سر آنها خارج می کند وحیاءرا از وجودشان پاک می سازد.به آنها تلقین می کند که اگر بحث حجاب است,مقنعه ومانتو هم حجاب است ,چادر که فقط حجاب نیست ؟بعد جلو می آید ومی گوید اگر روسری کمی عقب تر باشد,گردی صورت بیرون باشد که اشکال شرعی ندارد !قدم به قدم جلو خواهد آمد تا چادر وحجاب زنان ودختران وناموس مسلمانان را بگیرد.

(فلسفه حجاب معصونیت زن در جامعه از لغزش ها ومفاسد اجتماعی است ولذا پوششی که این دو ویژگی را نداشته باشد حجاب اسلامی نیست!!

الف)حفظ شخصیت زن وکرامت های اخلاقی زن واحساس آرامش وامنیت از آزار نامحرمان و رهائی از اسارت ها وخود نمای های گناه آلود است.

ب)طهارت جامعه از نگاه های حرام .)

و آزادی های برای پسران بیان می کنند که اصلا برصلاح آنها نیست وبا حیله وترفند بذر بی بند و باری وبی غیرتی را در جوانان می کارند ,وآنوقت در یک فرصت مناسب ضربه کاری را وارد می کنند ,که دیگر هیچ زمانی قابل جبران نیست ونخواهد بود .

با حجاب ها وبا عفت ها می گویند:

من حجابم را دوست دارم 

چرا که سنگینی نجابتش 

خم کرده است 

کمر دشمنان را 

و حصار امن وامینش 

نقش بر آب کرده است

نقشه های بد خواهان و

هرزه دلان را !


ای نامحرمان !

چادری ها 

محدود نیستند 

ابدا!

فقط محدوده ای دارند

که هیچکس را به آن

اذن دخول نیست

هیچ کس!

من حجابم را دوست دارم چرا که مهدی (عج) فاطمه (س) را دوست دارم .


[ ] [ فرشته آسمانی ]
[ ۰نظر ]
نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دعای عظم البلا

قالب وبلاگ

قالب میهن بلاگ


IranSkin go Up