دلمون پاک باشه کافیه؟؟؟؟

‍ ‍ آیا درست است بگوییم دلمان پاک باشد کافیست 🤔حجاب کیلویی چند؟

وَلَا تُخْزِنِی یَوْمَ یُبْعَثُونَ، یَوْمَ لَا یَنفَعُ مَالٌ وَلَا بَنُونَ، إِلَّا مَنْ أَتَى اللَّهَ بِقَلْبٍ سَلِیمٍ (شعراء، 87الی 89)


 مرا در روزى که (مردم) برانگیخته شوند، رسوا مساز، که در آن روز دارایی و فرزند به کسی سود نبخشد، مگر آنکه کسى دلى پاک و پیراسته از (شکّ و شرک) به نزد خداوند آورد.


در قرآن کریم هر جا سخن از ایمان به میان آمده بلافاصله عمل صالح نیز قید شده است .در بعضی از این آیات، ایمان به همراه عمل صالح، شرط رستگاری، در بعضی شرط ورود به بهشت❤️ و مقامات بالای بهشتی و در بعضی شرط نجات از عذاب است. بنابراین ایمان به تنهایی ارزشی در تربیت انسانها نداشته و تنها با صدور اعمال صالح موجب کمال خواهد بود شاید هم بتوان گفت، ایمانی که نتواند منشا اعمال صالح گردد، وجود حقیقی نخواهد داشت. اگر ایمانی در کار باشد، عمل صالح بوجود خواهد آمد. اگر وجدانی در کار باشد، نسبت به سرنوشت دیگران حساسیت ایجاد خواهد شد و اگر اعتقاد به خدا داشته باشیم از پرستش و عبادت او دست نخواهیم کشید. در هر حال تنها باور و اعتقاد، کافی نیست؛ بلکه ایمان باید سبب اعمال خیر گردد و در پیرامون خود تاثیرگذار باشد.


کسانی هستند که  گمان می کنند «ایمان»، صرفاً همان باور و قبول درونی و قلبی متاسفانه است و اگر کسی ایمان خود را اظهار و ابراز نکند یا نسبت به رفتار و عملی که اسلام دستور داده است، بی تفاوت و بی اعتنا باشد، باز هم ایمان او، ایمان قابل قبولی است.....بر اساس همین باور هست که میگویند بی حجاب باشی اشکال نداره ولی دلت پاک باشه...


اما دل  پاک.....دلی است که غیرخدا در آن نمی گنجد پس چگونه می شود در قلبی خدا باشد و محبت به معصیت خدا هم وجود داشته باشد؟ کسی که برخلاف حکم خدا، عمل می کند به همان اندازه در قلب او ظلمت است.... قلب پاک با معصیت الهی سازگار نیست و اگر هم ناخودآگاه گناهی از فرد سر بزند قلب پاک، ناراحت می شود.


امیرالمومنین (ع) می فرماید:از کسانی نباشید که بهشت را می خواهند اما دوست دارند گناه هم بکنند، روزه نگیرند، با نماز به تسامح برخورد کنند و خدا به آنها بهشت بدهد چرا که دلشان پاک است....


 


حجاب نوشت:  زیاد  شنیده ایم که می گویند 🗣دل باید پاک باشد ظاهر که مهم نیست.......مطمئنا دل به هر سمت و سویی برود ظاهر هم🏻 ، به همان سمت و سو خواهد رفت.....در احادیث خوندیم که " دل ، حرم خداست، پس جز خدا را در حرم خدا جای مده....." دل حرم خداست،دل پاک فقط جای خداست....عاری از کینه،کبر،دروغ، نیرنگ،ریاست......دلی پاک است که هم در عمل،هم در ظاهر پاک  باشد.....دلی است که غیر از خدا هیچ چیز در او نیست.....دل پاک باید در پاکی ظاهر شخص هم خود را نشان دهد .....چون ازکوزه همان برون تراود که دراوست......پاکی دل در پاکی رفتار و متانت و وقار نمایان می شود و از دل پاک جز نگاه پاک بر نمی آید.......


میشه دلی پاک باشه❣ ولی سبب به فسادکشیدن دلهای دیگران بشه.....میشه دلی پاک باشه و با بی حجابی خود، با رفتار خود باعث بشه اساس یک خانواده از هم بپاشه...؟؟؟ میشه دلی پاک🤔 باشه و بخواد برای جلب نظر غیر خدا ، امر خدا را فراموش کنه....؟؟؟؟ میشه دلی پاک باشه  وقتی بنده ی حق نباشه....؟؟؟میشه دلی پاک باشه ولی معرفتش آن قدر نیست که حرمت چادر حضرت فاطمه (س) رو نگه داره...؟؟؟ میشه دلی پاک باشه وقتی می خواهد آن گونه زندگی کنه که خودش می خواد نه خدا....؟؟؟؟؟


کدوم دل پاک این رو قبول میکن ....؟؟؟کدوم دل پاک قبول میکنه با بی حجابی هر نگاه ناپاکی رو به سمت خودش جذب کنه...؟؟؟؟ آیا کسی که با بی حجابی و  ظاهرش به باطن مردم آسیب میزنه باطنش پاک می مونه🤗....؟؟؟آیا یه دل پاک هر حرف نادرست و گناه آلودی رو به زبان جاری میکنه؟؟؟؟؟آیا کسی میتونه ادعای پاکی دل و رفاقت با خدارو بکنه ولی روی خواسته هاش بخاطر خدا پا نذاره؟؟؟؟؟


یه نگاهی به دلت بنداز....توی دلت چی هاست...؟؟؟خدا هست  یا......


[ ] [ فرشته آسمانی ]
[ ۰نظر ]
نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دعای عظم البلا

قالب وبلاگ

قالب میهن بلاگ


IranSkin go Up