حجاب زنان در عاشورا و پس از آن

* گفته می‌شود که در روز عاشورا حجاب از سر خاندان آل طه برداشته شده است، آیا منظور از برداشتن حجاب همان پوشیه یا معجر بوده است؟


- در روایاتی که می‌توان به آنها استناد کرد، در ظاهر قضیه و مصداق سیاق قبل و بعد روایات، دقیقاً می‌شود فهمید که منظور از برداشته شدن حجاب همان پوشیه ظاهری یا نقاب بوده است نه آن عبایه‌ای که بر سر آنان بوده است، زنان عرب علاوه بر عبایه‌ای می‌پوشیدند (شبیه چادر عربی امروزی) در زیر آن لباس ضخیمی می‌پوشیدند؛ یعنی از زیر چادر لباس‌های وسیعی داشتند به گونه‌ای که بافت نساجی آن زمان طوری بود که لباس‌ها دارای بافت ضخیمی بودند؛ یعنی آن گونه نبود که زنان اهل بیت علیهم‌السلام موهای سرشان یا بدن‌شان پیدا شود.

به فرض اینکه همین مقدار را از سرشان را برداشته باشند، برای شبهه کردن این قضیه، نمی‌توانند از آن استفاده کنند، چون به زور بوده است، شما فرض کنید که یک جایی کل چادر را از سر زن مسلمان کشیده باشند، این دلیل نمی‌شود، حجاب از نظر اهل بیت علیه‌السلام حکمش عوض شود، چرا که به زور، اجبار، اکراه و اضطرار بوده و حکمش فرق می‌کند، لذا این شبهه هیچ اساس و دلیلی ندارد.

[ ] [ ]
[ ۰نظر ]
نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دعای عظم البلا

قالب وبلاگ

قالب میهن بلاگ


IranSkin go Up