ثواب زیارت امام حسین(ع)

🌹روایتی بسیار عجیب و زیبا درباره زیارت سیدالشهداء(ع):


🚩 دعای امام صادق(ع) در حق زائران امام حسین(ع):


🔻 معاویة بن وهب نقل کرده: اذن خواستم که بر امام صادق(ع) داخل شوم، به من گفته شد که داخل شو، پس داخل شده آن جناب را در نمازخانه منزلشان یافتم. پس نشستم تا حضرت‏ نمازشان را تمام کردند. پس شنیدم که با پروردگارشان مناجات نموده و می‌گفتند:


🔸️بار خدایا، اى کسى که ما را اختصاص به کرامت داده و وعده شفاعت دادی... من و برادران و زائرین قبر پدرم حسین(ع) را بیامرز؛ آنان که اموالشان را انفاق کرده و ابدانشان را به تعب انداخته‌اند، به جهت میل و رغبت در احسان به ما و به امید آنچه در نزد توست به خاطر صله و احسان به ما و به منظور ادخال سرور بر پیغمبرت(ص) و به جهت اجابت کردنشان فرمان ما را و به قصد وارد نمودن غیظ بر دشمنان ما... بار خدایا، دشمنان ما، به واسطه خروج بر ایشان، آنان را مورد ملامت و سرزنش قرار دادند؛ ولى این حرکت اعداء، ایشان را از تمایل به ما باز نداشت و این ثبات آنان از باب مخالفتشان است با مخالفین ما؛


🔸️پس تو این صورت‏هایى که حرارت آفتاب آنها را در راه محبّت ما تغییر داده مورد ترحّم خودت قرار بده و نیز صورت‏هایى را که روى قبر اباعبدالله(ع) می‌گذارند و برمی‌دارند مشمول لطف و رحمتت قرار بده و همچنین به چشم‏هایى که از باب ترحم بر ما اشک ریخته‏‌اند نظر عنایت فرما... خداوندا، من این ابدان و این ارواح را نزد تو امانت قرار دادم تا در روز عطش اکبر که بر حوض کوثر وارد می‌شوند، آنها را سیراب نمایى.


🔸️هنگامى که امام از دعا فارغ شدند، عرض کردم:

فدایت شوم، این فقرات و مضامین ادعیه‏‌اى که من از شما شنیدم، اگر شامل کسى شود که خداوند عز و جلل ا نمی‌شناسد، گمانم این است که آتش دوزخ هرگز به آن فائق نیاید! به خدا سوگند آرزو دارم حضرت امام حسین(ع) را زیارت کرده ولى به حج نروم.


🔸️امام(ع) به من فرمودند: چقدر تو به قبر آن جناب نزدیک هستى، پس چه چیز تو را از زیارتش باز می‌دارد؟

سپس فرمودند: اى معاویه، زیارت آن حضرت را ترک مکن.

عرض کردم: فدایت شوم، نمی‌دانستم که امر چنین بوده و اجر و ثواب آن این مقدار است.


🔺️حضرت فرمودند: اى معاویه، کسانى که براى زائرین امام حسین(ع) در آسمان دعا می‌کنند، به مراتب بیشتر هستند از آنان که در زمین براى ایشان دعا و ثنا می‌نمایند.»


📚کامل الزیارات، باب۴۰، ح۲

[ ] [ ]
[ ۰نظر ]
نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
دعای عظم البلا

قالب وبلاگ

قالب میهن بلاگ


IranSkin go Up